a

اینستاگرام

تلگرام

توییتر

گوگل

اسکایپ

لینکدین

ایمیل

9:30 - 17:00

روزهای کاری: شنبه - چهارشنبه

02122687532

تماس برای مشاوره رایگان

جست و جو
فهرست
مهاجرت به کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان (پس از روسیه) است؛ موقعیت استراتژیک بین روسیه و ایالات متحده از طریق مسیر قطب شمال برقرار می شود؛ حدود 85٪ از جمعیت در 300 کیلومتری مرز آمریکا / کانادا متمرکز شده است. این مقاله در رابطه با قانون تابعیت و اقامت و راه های اخذ شهروندی ومهاجرت به کانادا می باشد. روش های گوناگونی جهت مهاجرت به یک کشور نظیر تولد کودک، ماندن یا اقامت برای مدت معین، ازدواج، سرمایه گذاری، خرید ملک و غیره به بدست آوردن اقامت شما کمک می کند.

قوانین راه ها و روش های مهاجرت به کانادا

در زیر انواع روش های اخذ تابعیت و اقامت در کانادا مورد بررسی قرار می گیرد. با قالب روش های زیر 3 سال اقامت موقت به دست می آید که بعد از آن می توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

کانادا دومین کشور بزرگ جهان (پس از روسیه) است؛ موقعیت استراتژیک بین روسیه و ایالات متحده از طریق مسیر قطب شمال برقرار می شود؛ حدود 85٪ از جمعیت در 300 کیلومتری مرز آمریکا / کانادا متمرکز شده است. این مقاله در رابطه با قانون تابعیت و اقامت و راه های اخذ شهروندی ومهاجرت به کانادا می باشد. روش های گوناگونی جهت مهاجرت به یک کشور نظیر تولد کودک، ماندن یا اقامت برای مدت معین، ازدواج، سرمایه گذاری، خرید ملک و غیره به بدست آوردن اقامت شما کمک می کند.

scott-webb-agn2nRboqLI-unsplash
aditya-chinchure-z0jsRtvo2iQ-unsplash

قوانین راه ها و روش های مهاجرت به کانادا

در زیر انواع روش های اخذ تابعیت و اقامت در کانادا مورد بررسی قرار می گیرد. با قالب روش های زیر 3 سال اقامت موقت به دست می آید که بعد از آن می توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یا مهاجرت تحصیلی

کانادا هر سال بیش از 200،000 دانشجو از حوزه های خارج از کشور را پذیرش می کند. اگر شما قصد تحصیل در یک موسسه آموزشی کانادایی را دارید، اکثر اتباع خارجی باید برای اجازه مطالعه اقدام کنند. مجوز تحصیل، یک بار صادر شده، اجازه می دهد تا به یک فرد خارجی برای تحصیل در کانادا در یک موسسه مورد تایید برای مدت زمان دوره یا برنامه مشخص شده اقدام کنند.

به منظور تحصیل در کانادا، شما نیاز به دست آوردن اجازه تحصیل در کانادا ، که به عنوان یک ویزای دانشجویی کانادا برای مدت زمان اقامت شما اعمال می گردد.برای  شما یک مجوز تحصیل در کانادا لازم نیست اگر دوره یا برنامه شش ماه یا کمتر باشد. با این حال، ممکن است یک ایده خوب برای برای اخذ جواز جهت اقامت در کانادا اقدام از طریق تحصیل باشد. در غیر این صورت اگر شما تصمیم دارید برای ادامه تحصیل خود از یک برنامه دیگر استفاده کنید، شما نیاز به ترک کانادا برای اخذ مجوز دانشجویی و درخواست از طریق دفتر معتبر جهت اخذ ویزا دارید.

هنگامی که شما یک مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کردید، شما می توانید تقاضای خود را مجددا تمدید کنید اگر شما در کانادا تصمیم به ادامه تحصیل دارید. برای دانش آموزان تمام وقت ثبت نام در یک موسسه معتبر آموزش عالی، اجازه کار همراه با تحصیل را می دهد تا شما به کار پاره وقت در محوطه دانشگاه مشغول گردید. همچنین شما قادر به کار در خارج از دانشگاه هستید، کار در یک تعاونی و یا به عنوان کارآموز در یک بخش، بعد از فارغ التحصیلی نیز می توانید در کانادا به عنوان یک مقیم دائم بمانید و یا یک کار پیدا کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق کار و تخصص

کانادا به طور فعالانه به دنبال نیروی کار و کارگران خارجی حرفه ای برای کمک به رشد نیروی کار ملی قوی است. اگر شما به دنبال کار دائم و یا موقت در کانادا هستید، یا حتی اگر شما یک کارفرمای کانادایی به دنبال نیروی کار ماهر و حرفه ای از خارج از کشور هستید، این مقالات ارزشمند در سایت ما به شما در تحقق اهداف شما کمک خواهد کرد.

در اغلب موارد، به منظور کار در کانادا،کارگران خارجی به اجازه کار نیاز دارند. با این حال، در برخی از شرایط که در آن شما ممکن است قادر به کار در کانادا بدون اجازه کار باشید. علاوه بر این، تعدادی از راه های دیگر برای کار در کانادا تحت فرایند درخواست اجازه کار سنتی وجود دارد، از جمله اجازه کار در تعطیلات، اجازه کار پس از فارغ التحصیلی و یا مجوز صادر شده تحت NAFTA وجود دارد.

اجازه کار کانادا برای متقاضیان با پیشنهاد کار تنها به این شرط که شما از سوی کارفرمای خاصی مورد حمایت باشید به صورت موقت صادر شده است. پیشنهاد کار به خودی خود باید توسط یک شهروند کانادایی برای شخص صادر گردد و آن کارفرما آثار تلاش خود برای استخدام یک شهروند کانادایی قبل از استخدام یک کارگر خارجی را به اثبات برساند. زمانی که تمام معیارها برای اخذ مجوز کار و ویزای کار کانادا فراهم شود شما می توانید مجوز را دریافت کنید.

juan-rojas-M8M8lS-Rqcc-unsplash
brydon-mccluskey-hDR8t7GMUCE-unsplash

مهاجرت به کانادا از طریق کار و تخصص

اگر شما یک پیشنهاد کار دارید و مایل به دریافت ویزای دائم هستید، ممکن است تحت برنامه خاصی واجد شرایط مهاجرت استانی باشید. شما هنوز هم نیاز به مصاحبه و فراهم کردن الزامات اساسی برای اخذ ویزای کار کانادا برای کارفرمای بالقوه خود دارید و باید تجارت خود را در یک استان در کانادا به صورت فعالانه در حمایت از برنامه PN انجام دهید.

اگر شما به عنوان یک نیروی کار ماهر محسوب نمی شوید، اما مایل به ایجاد یک کسب و کار در کانادا هستید، شما می توانید با در نظر گرفتن دیگر راه های مهاجرت به کانادا تحت گزینه های ایجاد کسب و کار در کانادا با سرمایه گذار ویزای خود را کسب کنید.

متقاضیان کسب و کار کانادا با دانش از کسب و کار گسترده، وجوه حل و فصل و توانایی ایجاد و مدیریت یک کسب و کار موفق در کانادا باید بدانند این کشور از این مسائل استقبال می کند. شما بایستی هدف خود را برای ایجاد یک کسب و کار که باعث ایجاد فرصت های شغلی مثبت برای شهروندان کانادایی می شود با دکر تاثیرات مثبت در اقتصاد کانادا بیان کنید.

با این حال، اگر شما همه موارد بالا را دارید اما مایل به سرمایه گذاری در اقتصاد کانادا به جای ایجاد یک کسب و کار هستید، شما ممکن است واجد شرایط زیر دسته سرمایه گذاران شوید . متقاضیان با بودجه قابل توجهی به سرمایه گذاری می توانند بپردازند به علاوه دانش کسب و کار مرتبط و تجربه باید تحت این دسته اعمال شود.

مهاجرت به کانادا از روش حرفه و تخصص فدرال

برنامه حرفه و تخصص فدرال یکی از بهترین برنامه های مهاجرتی برای اخذ اقامت دائم کانادا می باشد. کارکنان متخصص و ماهر می توانند برای برنامه حرفه و تخصص فدرال برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهند. متقاضیان این روش از سال 2015 باید درخواست خود را از مسیر ورود پیشتاز (Express Entry) به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ارسال نمایند.
این برنامه بر اساس سیستم امتیاز دهی به افراد عمل می کند و متقاضیان بر اساس معیارهایی از جمله سن، تحصیلات، سابقه کار، مهارت زبان و غیره ارزیابی می شوند و باید حداقل 67 امتیاز کسب کنند.
تحصیلات : حداکثر 25 امتیاز
سابقه کار : حداکثر 15 امتیاز
سن : حداکثر 12 امتیاز
مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی : حداکثر 6 امتیاز
درخواست کار از کانادا : حداکثر 10امتیاز
قابلیت سازگاری : حداکثر 10 امتیاز
افراد زیر واجد شرایط اخذ این ویزا می باشند :
افرادی که حداقل یک سال ( در ده سال اخیر ) به صورت تمام وقت در شغل درخواستی در مهارت های O ، A و یا B فعالیت داشته اند و :
1. یکی از مشاغل لیست تایید شده از طرف اداره مهاجرت و شهروندی با رضایت بازار کار گرفته باشند یا
2. دارای یک پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای کانادایی باشند یا
3. یک دانشجوی فارغ التحصیل بین المللی باشند که برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در یکی از دانشگاه های کانادا ثبت نام کرده است .
قبولی در آزمون مهارت زبان انگلیسی ( CLB ) با حداقل نمره 7
اخذ امتیاز اضافه با آزمون مهارت زبان فرانسوی
دارا بودن دیپلم کانادایی ، کارشناسی ، گواهی تجارت و یا سایر مدارک معتبر و معادل با مدارک کانادایی
گواهی عدم سوابق کیفری
مهارت های O ، A و یا B از این قرارند :
مهارت نوع O : مشاغل مدیریتی
مهارت نوع A : مشاغل حرفه ای
مهارت نوع B : مشاغل فنی و تجاری
با این ویزا می توان :
به طور دائم در کانادا زندگی و کار کرد .
خانواده دارنده این ویزا از این طریق می توانند به کانادا مهاجرت کنند.
پس از سه سال زندگی در کانادا می توان برای کسب شهروندی این کشور درخواست داد.

juan-rojas-PmzRmRqc0_8-unsplash
rodolfo-flores-jGFxhmv26nA-unsplash

مهاجرت به کانادا از روش تخصصی نووااسکوشیا

وقتی که آماده ی مهاجرت به نوااسکوشیای زیبا بودید باید از طریق NSNP (برنامه ی نامزدهای دریافت اجازه ی مهاجرت به نوااسکوشیا) اقدام کنید و در آنجا درخواست خود را ثبت نمایید. از طریق NSNP، مهاجرینی که توانایی ، مهارت ها و تجربه ی مورد نیاز برای مهاجرت به نوااسکوشیا را داشته باشند شناسایی میشوند و برای مهاجرت به آنجا انتخاب می گردند.
برای درخواست مهاجرت از طریق نوااسکوشیا می بایست:
در “سیستم ورودی” درخواست دهید و یک نامه از NSNPدریافت کنید
حداقل تجربه ی کاری مورد نیاز را داشته باشید
پول کافی برای شروع زندگی خود و خانواده تان در نوااسکوشیا را داشته باشید و از پس مخارج مهاجرت و هزینه های سفر بر بیایید.
در کشور محل سکونت فعلیتان وجهه قانونی داشته باشید و معیار های صلاحیت مدنظر این برنامه را داشته باشید.
زیر شاخه های مختلف NSNP شامل موارد زیر می شود:
پزشک، کارفرما، کارفرمای تحصیل کرده بین المللی، کارکنان متخصص
روند درخواست شما بستگی به فیلد انتخابی شما خواهد داشت. حدود 3 ماه یا بیشتر زمان میبرد تا به درخواست متقاضیانی که صلاحیت مهاجرت به نوااسکوشیا را داشته اند رسیدگی و پاسخ داده شود.
شش ماه بعد از دریافت گواهی نامزدیتان به دفتر مهاجرت و شهروندی کانادا درخواست ارسال می کنید و برای ویزای اقامت دائم درخواست می دهید. شخص شما، همسرتان و همه ی افرادی که تحت پوشش شما هستند باید تمامی شرایط پزشکی ، امنیتی و عدم داشتن سوء سابقه را دارا باشند. در برخی موارد ممکن است از شما خواسته شود در یک مصاحبه شرکت نمایید. دفتر مهاجرت و شهروندی کانادا تصمیم نهایی را برای صدور ویزای اقامت موقت شما صادر می نماید.

مهاجرت به کانادا از روش تخصصی نووااسکوشیا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری سه دسته مختلف ویزای کسب و کار کانادا برای مهاجران بالقوه که مایل به سرمایه گذاری و یا شروع یک کسب و کار در کانادا هستند را اعمال می کند.
حداقل شرایط لازم:
سطح تحصیلات: حداقل باید دیپلم دبیرستان دریافت کرده باشید
سابقه کاری رسمی و تخصصی و یا سابقه خود اشتغالی: می بایست حداقل دو سال در زمینه ای که میخواهید در کبک با آن کار کنید، سابقه داشته باشید
توانایی مالی: مدارکی که نشانگر توان مالی شما باشد ارائه نمایید
حساب بانکی پایه : برای اینکه درخواست مهاجرت شما بررسی شود باید ابتدا یک حساب بانکی در یکی از بانک ها و یا موسسات مالی و اعتباری این ناحیه ایجاد کنید و مبلغ پایه ی 50000 دلار یا بیشتر به آن واریز نمایید. اگر قصد دارید بیرون از مونترال مشغول به کار شوید حداقل مبلغی که می بایست به حساب واریز نمایید 25000 دلار خواهد بود. حداقل ارزش شبکه ای : 100000 دلار آمریکا
وزارت مهاجرت کبک اعلام نموده است که افراد علاقمند به خود اشتغالی در این منطقه می بایست حداقل 18 سال تمام داشته باشند و قصد داشته باشد در کبک به طور دائمی زندگی کند.
تمامی متقاضیان بایست در آزمون انتخابی اقتصاد کبک، نمره قبولی کسب نمایند .
در مرحله درخواست ممکن است لازم باشد که متقاضی در مصاحبه ای شرکت نماید.

conor-samuel-Onadzzr1yBU-unsplash
alex-shutin-uhn-U0sSxFQ-unsplash

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم ممکن است با یک شخص از کشور دیگر ازدواج کنند، در ازدواج های عرفی شریک زندگی زناشویی از یک کشور دیگر برای مهاجرت به کانادا حمایت می گردد. با حمایت مالی، متقاضی می تواند اقامت دائم کانادا را دریافت کند.
ضامن باید قراردادی را با دولت کانادا برای حمایت مالی متقاضی برای 3 سال قبل از تبدیل شدن به یک مقیم دائم کانادا امضا کند.
برای یک فرد خارجی ازدواج با با یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم فقط برای ورود به کانادا یک جرم است. CIC  در حال کار برای جلوگیری از این ازدواج های نادرست است.
در بسیاری از موارد، دلالان مالی برای متقاضیان خارجی “ازدواج مصلحتی” را راه اندازی می کنند. این ازدواج یک رابطه ازدواج و یا عرفی است که تنها به هدف کسب اقامت است که اجازه همسر یا شریک زندگی برای مهاجرت به کانادا را در قبال مقداری پول دریافت کنند.
افسران CIC آموزش دیده اند تا برنامه های کاربردی مهاجرت واقعی را تشخیص دهند. آنها می دانند که چگونه یک ازدواج نادرست را تشخیص دهند. آنها از بسیاری جهات به نقطه تقلب ازدواج پی میبرند، از جمله:
چک کردن سند
بازدیدکننده به خانه های مردم
مصاحبه با هر دو طرف این قضیه و متقاضیان
شهروندان کانادایی یا مقیم دائم که در یک ازدواج مصلحتی به دلایل مهاجرت با یک مجرم شرکت کنند نیز یک جرم را مرتکب شده اند.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

سالانه پناهندگان فراوانی از سراسر جهان آمده خواهان پناهندگی در کانادا هستند. تعداد مردم ورودی از سال به سال بعد متفاوت است. در سال 2014، بیش از 13500  نفر به کانادا آمده و درخواست پناهندگی کرده اند.
برنامه پناهندگی برای حفاظت مردم پناهنده به کانادا در برابر ترس مواجهه از آزار و اذیت و یا در معرض خطر شکنجه یا مجازات بی رحمانه و غیر معمول در کشورهای خود کار می کند.
هر شخصی واجد شرایط پناهندگی نیست. برای مثال، افراد با جرائم جنایی جدی و افرادی که تقاضای پناهندگی قبلی آنها توسط کانادا تکذیب و رد شده است واجد شرایط نیستند.
شایان ذکر است با توجه به وجود راه های قانونی مهاجرت به این کشور از طریق پناهندگی به هیچ عنوان اقدام نفرمایید.
در نهایت موسسه برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر قوانین جدید مهاجرت و شرایط اخذ اقامت می توانید و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ تابعیت و نحوه مهاجرت از روش های دیگر مثل ثبت شرکت و سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی و اقامت بعد از تحصیل می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز و اصفهان تماس حاصل فرمایید و توسط مشاوره کارشناسان حقوق بین الملل و وکیل مهاجرت با این مسائل آشنا شوید.

eugene-aikimov-azqdBkIHVo0-unsplash
james-thomas-UG-m_ngzMFM-unsplash

سوالات متداول در زمینه مهاجرت به کانادا

در مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، امکان بردن همراه (همسر یا فرزند) وجود دارد؟
بله، البته به نظر سفارت کانادا بستگی دارد و ممکن است همزمان این اجازه را صادر نکند.
امکان اخذ ویزا برای والدین، برای فرزند 18 سالی که برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام می کند، وجود دارد؟
بله وجود دارد ولی معمولا فقط برای یکی از والدین ویزا صادر می شود.
در اقدام برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس آماده، آیا ارائه بیزینس پلن الزامی است؟
خیر، در این مدل مهاجرت، ارائه بیزینس پلن یا برنامه تجاری لازم نیست.
برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا، داشتن ویزای شنگن الزامی است؟
خیر الزامی نیست ولی در صدور ویزا بسیار تاثیر گذار است، و حتماً پیشنهاد می شود قبل از اقدام، ویزای شنگن داشته باشید.
امکان مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد؟
بله، کالج هایی هستند که بدون مدرک زبان، پذیرش می دهند ولی از جهت ویزا توصیه می شود، مدرک زبان داشته باشید.
طبق برنامه سرمایه گذاری کبک برای مهاجرت به کانادا، حداقل مبلغ جهت سرمایه گذاری چقدر است؟
حداقل مبلغ سرمایه گذاری 800.000 دلار کانادا می باشد که می توان این مبلغ را از طریق وام نیز پرداخت کرد. همچنین این مبلغ پس از چند سال به متقاضی بر می گردد.
هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟
این سوال بسیار کلی است، فقط یک راه برای مهاجرت به کانادا وجود ندارد، که هزینه اش مشخص باشد.